26 Mart, 2018
Ticari motorlu taşıtlar ve GPS çözümleri artık ayrılmaz bir ikili.
Araç verilerini izleme, GPS navigasyon, konum takibi, geofencing (elektronik çit),
yakıt izleme ve mobil takip imkanı filo yöneticileri için olmazsa olmaz teknolojik araçlar.
Telematik ve GPS çözümleri,
hemen hemen tüm sektörlere yararlı olmakla birlikte, esas olarak kamyon
taşımacılığı, nakliye ve ulaştırma sektörlerindeki önemi tüm sektörlerden tarafından çok
iyi bilinmekte.
Bu düşünceyle, araç filosu sahipleri, bir telematik çözümünde
nelere ihtiyaç duyduklarını dikkatle değerlendirmeli, şimdi ve gelecekte
ihtiyaç duyacakları şeyleri doğru belirlemelidir. Rekabetçi bir pazarda hiç bir
filo yöneticisi, rakiplerinin, telematik verilerini işlerinde daha verimli bir şekilde kullanarak
kendisine üstünlük sağlamasını istemez.
Veriye dayalı karar vermek
Bir telematik çözümü seçerken, başkalarının deneyimlerinden
öğrenmek mümkün. Global düzeyde anketler düzenleyen FleetAnswers, faaliyetlerine telematik ekleyen araç filo
sahiplerine yönelik bir anket gerçekleştirerek, seçimlerini yapmada
hangi kriterleri ölçtüklerini ve ürünü kullandıktan sonra en
büyük hayal kırıklıklarının neler olduğunu sordu.
Satın alma işlemini etkileyen en önemli faktörlerde birinci sırada
GPS cihaz maliyeti, ikincisi sırada ise aylık veri maliyeti yer aldı. Ürünün
onları hayal kırıklığına uğrattığını düşündükleri noktaya gelince, ankete
katılanlar, verilerle ilgili birçok şikayette bulundular; güvenilir olmadığını,yanlış olduğunu ya da kullanılabilir olmadığını belirttiler.
Bunun ışığında, yeni bir sistem seçimi
yaparken, önce sağlanan verilere bakmanın ve fiyatı ikincil bir değerlendirme
olarak kullanmamın daha doğru olduğu görülebilir. Filo yöneticilerinin GPS
sistemlerinden ne elde etmek istediğine karar vermeleri, daha sonra fiyat kriteri
yanısıra bu listeye göre alışveriş yapmaları gerekiyor.
Telematik ile ilgili sorular
Her filo yöneticisi bir telematik çözümünün temel
gereksinimleri sağladığından emin olmalı ve filo verimliliğini artırmaya,maliyetleri sınırlamaya ve güvenliği teşvik etmeye yardımcı olacak bir
teknoloji sunduğundan emin olmalıdır.
Bir evet / hayır kontrol listesi bu temel özellikleri bir öncelik
haline getirmelidir.
Çözüm,kullanıcının ihtiyaçlarına göre ölçeklenebilir ve uyarlanabilir mi?
Telematik
(GPS) teknolojisindeki değişiklikler ve gelişmeler kaçınılmazdır.
Filonun operasyonel gereksinimlerine hizmet edecek şekilde özelleştirilemeyen
ya da teknoloji ilerledikçe genişletilemeyen ve değiştirilemeyen sistemlerin
uzun soluklu fayda sağlayacakları beklenemez.
Telematik, filo
yönetiminde giderek daha büyük bir rol üstlendiğinden, her telematik
çözümü periyodik güncellemeler gerektirecektir. Bu yükseltmelerin sistemi zaman
içinde güncel tutması, geçerliliğini yitirmiş olan bir sistemin yüksek
maliyetle yenilenme zorunluluğunun önüne geçecektir. Bu da ancak, Ar-Ge’ye
sürekli yatırım yapan ve sistemi en son teknoloji ve pazar isteklerine göre
sürekli geliştiren firmalarla işbirliği ile mümkün olacaktır. Yatırım yapılan
sistemden uzun yıllar verimli hizmet alabilmek için, yukarıda da dikkat
çekildiği gibi, en başta cihaza verilen parayı en önemli kriter olarak gören
şirketlerin dikkat etmesi gereken önemli bir konudur.
Servis
sağlayıcı müşteri hizmetleri ve desteği sunuyor mu?
Yukarıda belirtildiği gibi, telematik teknolojisi büyümeye devam
ederken bu çözümlere uygulanabilecek gelecekteki şartlar ve düzenlemeleri
beklemek de kaçınılmazdır. Bir telematik sistemi seçildikten ve uygulandıktan
sonra, sürecin sonu değil, bir başlangıcıdır. İyi bir telematik sağlayıcısı,kullanıcının gelişmeyle birlikte ya da gelişmeden önce güncel kalmasına
yardımcı olarak ortak olabilir. Kullanıma başladıktan sonra fark edilebilecek
isteklere ve herhangi bir sorun anında ihtiyaç duyulacak desteğe hızlı ve
kaliteli yanıt verebilmelidir.
Çözüm,çeşitli sistemlerle uyumlu mu?
Çoğu ticari araç ve ekipmanda telematikin artan kullanımı ile, bir
kullanıcı filosunda çeşitli donanım ve yazılımlar olabilir. Takip sistemi
kapsamında takılacak cihazların çevre birimlerle entegrasyon ve bilgilerin tek
noktadan çıkış yetisine sahip olması gerekir.
Çözüm diğer
iş teknolojileri ile entegre edilebilir mi?
Takip sistemleri, operasyonları hızlandıracak ve idari saatleri
azaltacak olan bordro, muhasebe, zaman işleyişi, düzenleme, denetim ve bakım
gibi işlevler de dahil olmak üzere genel bir araç ve ofis sistemlerinin bir
parçası olabilir. Bu, maliyetleri ve ek yükü önemli ölçüde azaltabilir.
Çözüm
kullanıcı dostu mu?
En iyi telematik sistemi, arkada ne kadar detaylı ve güçlü bir
yazılım çalışıyor olursa olsun, kullanıcıya önde kolay kullanılabilir,kullanıcı dostu arayüzlerle erişim sağlayan, öğrenme süreci kısa bir kullanıcı
deneyimi sunmalı.
Çözüm bir
mobil uygulama sunuyor mu?
Veri gözden geçirme ve analizinin birden fazla lokasyonda, sahada
ve ofiste gerçekleştirildiği kamyon taşımacılığı, nakliye, inşaat ve diğer iş
segmentlerinde gittikçe daha önemli hale gelmektedir. Bu nedenle, web
özelliklerini mümkün olduğunca mobil ortama taşıyan iyi bir mobil uygulamaya
sahip olmalı.
Takip
Hizmeti Servis Sağlayıcı, saygın, deneyimli ve güvenilir midir?
Giderleri azaltmanın gerekliliği, maliyet odaklı bir çözümün satın
alınmasına yol açmıştır. Ne yazık ki, bu sağlayıcıların bazıları sektöre
oldukça yakın bir tarihte girmiş olabilir ve yeterince deneyim sahibi
olmayabilir. Bu tür firmaların sektörde kalıcılığı, yatırım yapacak şirketlerin
dikkat etmesi gereken önemli bir konudur.