background

TEKNOLOJİ

Bir araç takip sistemi çözümü seçerken sorulacak ilk sorular nelerdir?

26 March, 2018

Ticari motorlu taşıtlar ve GPS çözümleri artık ayrılmaz bir ikili. Araç verilerini izleme, GPS navigasyon, konum takibi,  geofencing (elektronik çit), yakıt izleme ve mobil takip imkanı filo yöneticileri için olmazsa olmaz teknolojik araçlar.

Telematik ve GPS çözümleri, hemen hemen tüm sektörlere yararlı olmakla birlikte, esas olarak kamyon taşımacılığı, nakliye ve ulaştırma sektörlerindeki önemi tüm sektörlerden tarafından çok iyi bilinmekte.

Bu düşünceyle, araç filosu sahipleri, bir telematik çözümünde nelere ihtiyaç duyduklarını dikkatle değerlendirmeli, şimdi ve gelecekte ihtiyaç duyacakları şeyleri doğru belirlemelidir. Rekabetçi bir pazarda hiç bir filo yöneticisi, rakiplerinin, telematik verilerini işlerinde daha verimli bir şekilde kullanarak kendisine üstünlük sağlamasını istemez.

Veriye dayalı karar vermek

Bir telematik çözümü seçerken, başkalarının deneyimlerinden öğrenmek mümkün. Global düzeyde anketler düzenleyen FleetAnswers, faaliyetlerine telematik ekleyen araç filo sahiplerine yönelik bir anket gerçekleştirerek, seçimlerini yapmada hangi kriterleri ölçtüklerini ve ürünü kullandıktan sonra en büyük hayal kırıklıklarının neler olduğunu sordu.

Satın alma işlemini etkileyen en önemli faktörlerde birinci sırada GPS cihaz maliyeti, ikincisi sırada ise aylık veri maliyeti yer aldı. Ürünün onları hayal kırıklığına uğrattığını düşündükleri noktaya gelince, ankete katılanlar, verilerle ilgili birçok şikayette bulundular; güvenilir olmadığını,yanlış olduğunu ya da kullanılabilir olmadığını belirttiler.

Bunun ışığında, yeni bir sistem seçimi yaparken, önce sağlanan verilere bakmanın ve fiyatı ikincil bir değerlendirme olarak kullanmamın daha doğru olduğu görülebilir. Filo yöneticilerinin GPS sistemlerinden ne elde etmek istediğine karar vermeleri, daha sonra fiyat kriteri yanısıra bu listeye göre alışveriş yapmaları gerekiyor.

Telematik ile ilgili sorular 

Her filo yöneticisi bir telematik çözümünün temel gereksinimleri sağladığından emin olmalı ve filo verimliliğini artırmaya,maliyetleri sınırlamaya ve güvenliği teşvik etmeye yardımcı olacak bir teknoloji sunduğundan emin olmalıdır.

Bir evet / hayır kontrol listesi bu temel özellikleri bir öncelik haline getirmelidir.

Çözüm,kullanıcının ihtiyaçlarına göre ölçeklenebilir ve uyarlanabilir mi?

Telematik (GPS) teknolojisindeki değişiklikler ve gelişmeler kaçınılmazdır. Filonun operasyonel gereksinimlerine hizmet edecek şekilde özelleştirilemeyen ya da teknoloji ilerledikçe genişletilemeyen ve değiştirilemeyen sistemlerin uzun soluklu fayda sağlayacakları beklenemez.

Telematik, filo yönetiminde giderek daha büyük bir rol üstlendiğinden, her telematik çözümü periyodik güncellemeler gerektirecektir. Bu yükseltmelerin sistemi zaman içinde güncel tutması, geçerliliğini yitirmiş olan bir sistemin yüksek maliyetle yenilenme zorunluluğunun önüne geçecektir. Bu da ancak, Ar-Ge’ye sürekli yatırım yapan ve sistemi en son teknoloji ve pazar isteklerine göre sürekli geliştiren firmalarla işbirliği ile mümkün olacaktır. Yatırım yapılan sistemden uzun yıllar verimli hizmet alabilmek için, yukarıda da dikkat çekildiği gibi, en başta cihaza verilen parayı en önemli kriter olarak gören şirketlerin dikkat etmesi gereken önemli bir konudur.

Servis sağlayıcı müşteri hizmetleri ve desteği sunuyor mu?

Yukarıda belirtildiği gibi, telematik teknolojisi büyümeye devam ederken bu çözümlere uygulanabilecek gelecekteki şartlar ve düzenlemeleri beklemek de kaçınılmazdır. Bir telematik sistemi seçildikten ve uygulandıktan sonra, sürecin sonu değil, bir başlangıcıdır. İyi bir telematik sağlayıcısı,kullanıcının gelişmeyle birlikte ya da gelişmeden önce güncel kalmasına yardımcı olarak ortak olabilir. Kullanıma başladıktan sonra fark edilebilecek isteklere ve herhangi bir sorun anında ihtiyaç duyulacak desteğe hızlı ve kaliteli yanıt verebilmelidir.

Çözüm,çeşitli sistemlerle uyumlu mu?

Çoğu ticari araç ve ekipmanda telematikin artan kullanımı ile, bir kullanıcı filosunda çeşitli donanım ve yazılımlar olabilir. Takip sistemi kapsamında takılacak cihazların çevre birimlerle entegrasyon ve bilgilerin tek noktadan çıkış yetisine sahip olması gerekir.

Çözüm diğer iş teknolojileri ile entegre edilebilir mi?

Takip sistemleri, operasyonları hızlandıracak ve idari saatleri azaltacak olan bordro, muhasebe, zaman işleyişi, düzenleme, denetim ve bakım gibi işlevler de dahil olmak üzere genel bir araç ve ofis sistemlerinin bir parçası olabilir. Bu, maliyetleri ve ek yükü önemli ölçüde azaltabilir.

Çözüm kullanıcı dostu mu?

En iyi telematik sistemi, arkada ne kadar detaylı ve güçlü bir yazılım çalışıyor olursa olsun, kullanıcıya önde kolay kullanılabilir,kullanıcı dostu arayüzlerle erişim sağlayan, öğrenme süreci kısa bir kullanıcı deneyimi sunmalı.

Çözüm bir mobil uygulama sunuyor mu?

Veri gözden geçirme ve analizinin birden fazla lokasyonda, sahada ve ofiste gerçekleştirildiği kamyon taşımacılığı, nakliye, inşaat ve diğer iş segmentlerinde gittikçe daha önemli hale gelmektedir. Bu nedenle, web özelliklerini mümkün olduğunca mobil ortama taşıyan iyi bir mobil uygulamaya sahip olmalı.

Takip Hizmeti Servis Sağlayıcı, saygın, deneyimli ve güvenilir midir?

Giderleri azaltmanın gerekliliği, maliyet odaklı bir çözümün satın alınmasına yol açmıştır. Ne yazık ki, bu sağlayıcıların bazıları sektöre oldukça yakın bir tarihte girmiş olabilir ve yeterince deneyim sahibi olmayabilir. Bu tür firmaların sektörde kalıcılığı, yatırım yapacak şirketlerin dikkat etmesi gereken önemli bir konudur. 

BUNLARI DA OKUYUN
YENİLİKLER

En Kompleks M2M Uygulaması: Araç Takip Sistemleri

YENİLİKLER

Araç Takip Sistemi Seçerken

YENİLİKLER

Mobiliz'in Ulaştırma Sektörü için 20 Faydası

YENİLİKLER

Gerçek zamanlı doğru araç takip verilerinin faydaları

YENİLİKLER

Taşımacılık Endüstrisini Değiştirecek 3 Teknoloji