26 Aralık, 2017
Kullanım Bazlı Sigorta
(UBI), sigorta şirketleri için devrim niteliğinde yeni ufuklar tanımlamaktadır.
Sigorta şirketi ve müşteriler arasında kazan kazan ilişkisine dayanan yeni bir
modeldir.
Kullanım Bazlı
Sigorta (UBI) Nedir? Nasıl Çalışır?
•
Kullanım Bazlı Sigorta (UBI) ile sigorta şirketleri risklerini daha iyi
yönetebilmekte ve müşterilerini daha güvenli sürüşe yönlendirmektedir.
•
Güvenli sürüş yapan müşteri ise daha düşük sigorta pirimi ödemektedir.
•
Müşteri aracına OBDII portuna kolayca mobil veri birimi monte edilmekte, birim
sürücünün hangi zaman aralıklarında ne kadar ve nasıl sürüş yaptığını
raporlamakta ve pay-as-you-drive’dan (PAYD), pay-how-you-drive’a (PHYD) geçiş
sağlamaktadır.
•
Aşırı hız, sert fren ile durma ya da ani dönüş yapma, patentli, hassas üç
boyutlu hareket sensörü sayesinde ani manevralar ve diğer ani hareketler tespit
edilebilmektedir.
•
Aracın, günün hangi saatlerinde, ne kadar ve nasıl kullanıldığı gibi bilgiler
GSM üzerinde merkez yazılımda toplanmakta ve diğer bilgilerle birlikte risk
analiz ve puanlama yapılmaktadır.
•
Uygulama ülke ve sigorta şirketlerine göre özelleştirilerek özel dizayn
edilmektedir.
Sigorta
Şirketlerine Faydası Nedir?
•
Halihazırdaki durumda sürücü risk tespiti gerçek saha verisine
dayanmamakta ve bu durum gerçek veriye dayanmayan bilgi ile sigorta primi
üretmeye sebep olmaktadır. Risk yönetimi gerçek bilgi olmadığı için zayıf
kalmakta ve hasar oranları karlılığı zorlamaktadır.
•
Kullanım Bazlı Sigorta (UBI) ile sürücünün ne kadar ve nasıl araç sürdüğü,
nerede sürdüğü ve günün hangi zamanlarında sürdüğü gibi risk analizi açısından
değerli bilgiler elde edilmektedir. Bu bilgiler, sigorta şirketine sürüş
risklerini ve risk gruplarını doğru tespit etme ve risk-hasar oranlarını
öngörme fırsatı sağlamaktadır.
•
Öncü sigorta şirketleri, rakiplerinde bulunmayan, çok değerli bir müşteri
profili bilgisine sahip olmaktadır.
•
Kaza yönetimi, anlık kaza uyarısı ve kaza canlandırma yapılabilmektedir.
•
Kullanım Bazlı Sigorta (UBI) uygulanmaya başlandığında;
•
Adil ve doğru fiyat tespiti yapılır,
•
Sürücü performansını iyileştirmek için canlı geri bildirimler sağlanır ve
müdahale ile risk düşürülür,
•
Kötü ve düzelmeyecek sürücülerden sigorta şirketini kurtarır,
•
Güvenlik ve rahatlık kapsamında katma değerli servis teklifler sunarak
değer teklifi artırılır,
•
Düşük risk sebebiyle daha doğru teklif sunarak Pazar payı artırabilir,
Sonuç olarak sigorta
şirketleri için karlılıkta genel iyileşme sürücüler için ise daha düşük sigorta
maliyetleri ve artan yol güvenliği sağlanır.
Dünya’daki Kullanım
Bazlı Sigorta (UBI) Uygulamaları
•
Dünya’daki araçların sayısı 2 milyar’dan fazladır ve %5’inden daha azında filo
yönetim ve takip birimleri bulunmakta, çok azı ise UBI kapsamındadır.
•
Avrupa’da 2,5 milyon araç takip edilmektedir. Bu araçların yaklaşık 500.000
adedi UBI kapsamındadır,
•
Frost&Sullivan’ın tahminine göre 2018 yılında pazarın 40 kat büyüyerek 20
milyon araçta UBI kapsamında telematik birim olması öngörülmektedir.